top of page
  • Writer's pictureBIRBIRLAR

Seyahatlerimizde Hasta Olmamak için Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Updated: Apr 8, 2020

Son zamanlarda dünyanın üzerinde malum virüs dolaşırken, gelecek dönemde biz biraz daha dikkatli olmamız gerektiğini düşünüyoruz. Evet, bu günler geçecek ve bizler eskisi gibi istediğimiz şehirleri, ülkeleri gezmeye devam edeceğiz.

Peki, bu günler geldiğinde seyahatlerimizde hasta olmamak için neler yapmalıyız?

Her seyahat ettiğimizde aslında rutinlerimizi altüst ediyoruz. Hem uyku düzenimiz hem de yeme içme alışkanlıklarımız değişiyor. Tüm bunları kontrol altında tutmak aslında vücudumuzun direncini arttırıyor ve bu da bizi hasta olmaktan koruyor.

Yeme İçme kısmı aslında çoğu seyahatlerde en başa bela konu oluyor.

• Eğer bir gıdaya alerjiniz varsa bu gıdanın gittiğiniz ülkede çevirisini öğrenin ve tüm yemek yerlerinde direkt sorun. Benim mesela Gıda Boyasına alerjim var ve yemeklerde bunu tanımak biraz daha kolay oluyor, çünkü yapay bir rengi oluyor. Genelde tatlılarda karşıma çıkıyor ve buna dikkat ederek seçimlerimi yapıyorum.

• Farklı mutfaklara gittiğimizde alışık olmadığımız yiyecekler bizim bağırsak sisteminizi alt üst edebilir. Bunun için seyahatlere gitmeden önce doktorunuza danışarak probiyotik vb. takviye ilaçlarınızı almanızı tavsiye ederiz.

• Su gideceğiniz yerde başa bela olacak bir diğer durum. İlk olarak günlük almanız gereken su miktarını mutlaka tüketin. Ayrıca içtiğiniz suya da dikkat edin. Biz yaşadığımız yerde musluktan su içmiyoruz ama gittiğimiz çoğu yerde musluk suyu içiliyordu. Burada musluktan içtiğimiz sular bizi bazen negatif etkiledi=)Bu sebeple marketten su alıp içmenizi tavsiye ederiz.

• Seyahat sırasında yeme içme kısmında bazen vitaminleri pas geçebiliyoruz. Çünkü bu dönemde genelde meyve yemeği es geçiyoruz tabi Asya’da bir ülkede değilsek =) Vitamin eksikliği için lütfen doktorunuza danışarak ek vitamin desteği alınız.

Uyku düzeni için günlük uyku ihtiyacınızı karşılayacak kadar 8-10 saat uyumaya özen gösterin. Tatilde genelde gezmek uykunun önüne geçiyor ama bu da ciddi bir sağlık problemi doğurabilir. Gündüz çok yürüdüğümüz günlerde (biz genelde şehri gezmek için yürümeyi seçiyoruz ve gün de 20 km yürüyoruz), akşam hafif bir şey yeyip erken yatmayı tercih ediyoruz. Ya da akşam geç yatıp bir gün sonra günümüzün büyük bir kısmının uyku ile geçmesini kabulleniyoruz=) Deniz tatillerinde bu daha kolay, sabah kendimizi bir şekilde şezlonga atıp, şekerlemeye sahil kenarında devam ediyoruz=)

Bazı ülkelere girerken Aşı yaptırma zorunluluğunuz olduğunu unutmayın. Gideceğiniz ülkelere göre yaptıracağınız aşıları Seyahat Sağlığı web sitesinden takip edebilirsiniz.

Hijyen konusu bir diğer dikkat edilmesi gereken noktalardan biri… Bunun için gerek yemek yediğiniz restoranın gerekse kaldığınız otelin, girdiğiniz tuvaletlerin temiz olduğuna emin olmalısınız. Yanınıza alacağınız ıslak mendil, cep kolonyası, peçete ve anti-bakteriyel jel sizi kısa bir süreliğine daha sağlıklı bir ortamda kalmanızı sağlayabilir. Mutlaka ellerinize sık sık yıkamayı da unutmayınız.

Seyahate çıkmadan önce hazırlayacağınız valizinizde de mutlaka gittiğiniz yerin iklim koşullarına uygun kalınlıkta kıyafet alınız. Her zaman gideceğiniz yerde gece de dışarı çıkacağınız ihtimalini düşünerek, daha kalın kıyafetlerinizi de yanınıza alınız. Bu dönemde geçirebileceğiniz soğuk algınlıklarını önlemek amacıyla, tedbir amaçlı, doktorunuza danışarak ağrı keseci ve ateş düşürücü ilaçlarınızı yanınıza almayı unutmayınız. Ayrıca her ihtimale karşı yanınıza ufak bir ateş ölçer almanızı da tavsiye ederiz.

Şimdiden sağlıklı keyif dolu geziler